Óévi összegző

Elmúlt pont egy éve annak, hogy oly badarságokat fogadjak meg magamnak, mint még sosem tettem ezelőtt, és nem mondom, egész jól sikerült.

16 voltam, mikor először rágyújtottam és még abban az évemben rá is szoktam a dohányzásra. Közel 20 évig dohányoztam, mert szerettem, majd úgy gondoltam, hogy még legalább 400 évig szeretnék élni, úgyhogy inkább letettem. Sokan nem értették, de azért kezdtem el rögtön másnaptól futni, hogy ne is kívánjam a cigit. Nagyjából a nyár közepéig futottam, aztán abból elég is volt.😅

Bevallom, az utóbbi időben elkezdett hiányozni, mert hihetetlen milyen löketet és egészségérzetet ad a napunkhoz, ha egy laza kocogással indítjuk. Szóval valószínűleg tavasztól folytatom, de először úgy néz ki, hogy meglátogatom a hegyeket a szezonban...🥶

Dohányozni azóta sem tettem, és már nem tervezem- büdös, káros stb...- nem is értem, mit szerettem benne annyira. Azt persze nem mondom, hogy innentől kezdve egy slukkot se, de nem leszek többé a nikotin rabja. Sokkal fittebb vagyok nélküle.

Egy évvel ezelőtt fogadtam meg azt is, hogy nem iszom alkoholt. Ezt is mondhatni, hibátlanul teljesítettem. Nyári melegben egy dunai fürdőzés alkalmával ittam meg egy 2 %-os citromos radlert, de azon kívül semmi mást. Persze több barátom is mondta, hogy az alkohollal nem is volt olyan gondom, mint nekik😅, de higyjétek el, olyan családban, ahol a vasárnapi ebédhez kötelező a pálinkaivás, elég nehéz volt megállni, hogy mindegyikből kimaradjak.😀 Aztán most Szilveszterkor is sikerült megünnepelni az évfordulót rendesen. Újév napján rögtön eszembe is jutott, hogy miért mondom mindig, hogy ez az alkohol a legmocskosabb szar a Világon, mégis legális lassan mindenhol... Más szóval továbbra sem fogom túlzásba vinni, de a családi koccintásokat, vagy egy felest a traktorossal biztos nem fogok kihagyni. Hiszen egy jó pálinkának nincs párja! De azt biztos megválogatom, hogy mit iszok.

Aztán tartottam egy kis szünetet a kávéval is...  

Tudjátok, nemrég mondta egy nagy ember, hogy ha mindennel felhagysz, amiért érdemes élni, akkor lehet, hogy tovább fogsz élni mindazért, amiért nem érdemes élni... Kicsit csúnyán hangzik, hisz annyi szép dolog van az életben, de mindenesetre elgondolkodtató.

Visszatérve a koffeinre, előző Karácsonyra kaptam egy csomó kávét, amit február végére sikerült elfogyasztanom, így március 1.-vel abbahagytam a fogyasztását. Helyette minden reggel fekete teával kezdtem a napot, majd a nap további részében gyümölcsössel folytattam. Augusztus elején volt a falunap, ahol az egyik asszony annyira meg akart hívni, hogy elfogadtam. Aztán ősszel elvállaltunk egy vidéki munkát a haverommal, azóta megint minden reggel feketével indítok. 

Az üditőzést mekis koromban túlzásba vittem, amikor ingyen voltak a Coca-Cola termékek, szóval azóta sem, csak vendégségben, meg másnaposan max.😅

Aztán voltak még itt történések, meg lesznek is, de mindezt majd máskor és máshol...

Az Újévet már elkezdtük, és most az egyik legnagyobb kedvencemnek fogok nemet mondani, a szénhidrátnak. Hogy egész pontos legyek, a pékségeket és termékeiket fogom kizárni az életemből egy kis időre. Ennek az oka egy számomra nagyon bosszantó emberi viselkedési forma, mégpedig a nemtörődömség. Egyre többször hallom, illetve látom az interneten is, hogy 30 felett már nem úgy megy, már nem olyan könnyű. Az egyik barátom ismerőse szerint például: "30 felett rohad a hús!"🤦

Nekem édesapám azt mondta, mikor gyerek voltam, hogy 35 évesen van egy férfi a csúcson. Hát én akkor voltam a padlón... Most nyáron viszont elmondhatom, hogy 36 évesen még sosem voltam ilyen jó formában és azt is tudom, hogy ez még messze van a csúcstól. Szóval megindulok fölfelé és ebben az évben bebizonyítom, hogy a fizikai csúcs az 30 fölött van!😉 Gyerekek, már így is jobban nézek ki, mint a legtöbb huszonéves...(Mondjuk ez nekik köszönhető, nem nekem!)🤣🤣

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egynyári kalandok(részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó!? című könyvemből

Kincső(Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó?! című könyvemből)

Fájó szerelem (Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó című könyvemből - Vallomások kötet)