A bioetanol ès ami mögötte áll

Néhány évvel ezelőtt volt egy 98-as G Astránk, melyet megtankoltam hagyományos 95-ös benzinnel. Akkor még nem tudtam, hogy ez már akkor is bioetanollal volt keverve, ugyanis Németországban már évek óta keverik az üzemanyagot. Azóta megfigyeltem, hogy a legtöbb kúton ki van írva, hogy 5 % bioetanolt tartalmaz. Egy olyan kúton voltam, ahol ez lényegesen magasabb lehetett, mert 15-20 km autópályán megtett szakasz után az autó elkezdett rángatni. Rögtön gondoltam, hogy gond lehetett a benzinnel. Hiába tankoltam rá magasabb oktánszámú üzemanyagot, és autóztam ki belőle, már késő volt. A problémát végül gyújtógyertya és trafó csere oldotta meg.
Továbbá szeretném hozzáfűzni, hogy az az állítás, miszerint a környezetszennyezés miatt járnak el így hazánkban, egy hatalmas hülyeség. Természetesen minden gép, amely működése során gázt termel, az szennyezi a környezetet, viszont a benzin lényegesen kevesebb szennyező anyagot bocsájt ki, mint egy dízel. Ezért is tiltják ki nyugaton egyre több nagyvárosból azokat. Egy hagyományos benzin sem annyira ártó, mint egy biodízeles keverék. Ráadásul az autó sokkal többet fogyaszt ezekből a keverékekből és a teljesítménye is romlik. Számításaim alapján jobban megéri ezentúl a 98-as, mert hiába drágább, hosszú távon jobb a motornak és a fogyasztása is valamivel kevesebb.
A lényeg, hogy szorgos vezetőink ismét jól megtömhetik zsebeiket!

(Johannes Rapprich fotója a Pexels oldaláról)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egynyári kalandok(részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó!? című könyvemből

Kincső(Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó?! című könyvemből)

Fájó szerelem (Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó című könyvemből - Vallomások kötet)