Ragadd meg a napot! - Carpe Diem!😉

Nem is olyan régen hívták fel a figyelmemet arra, hogy a már gyerekkorom óta ismertnek vélt - és akkoriban sokat is használt - kifejezést valójában hibásan ismertem és alkalmaztam. Talán nem is vagyok vele egyedül.

Már tinédzser koromban megismertem a carpe diem kifejezést, melynek jelentését úgy véltem, miszerint: "Élj a mának!" - mint kiderült, hibásan.

Miután felhívták valódi jelentésére a figyelmemet, utánajártam és meg kellett bizonyosodnom róla, hogy valóban így van. Ez a jelentés pedig nyers fordításban annyit tesz: "Ragadd meg a napot!".

Horatius római költő volt és filozófus kr. e. I. században. Az általa használt szófordulat arra utal, hogy töltsd hasznosan a napot. Mindenképpen úgy éld meg a napot, hogy az hasznos legyen számodra és a jövődre nézve. Akár még azt is mondhatjuk, hogy élj a mának! Viszont a nap végén, amikor visszagondolsz, hogyan is tetted mindezt, a lényeg, hogy azt tudd mondani, hasznosan! Ezt jelenti megfogni, megragadni a napot!😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egynyári kalandok(részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó!? című könyvemből

Kincső(Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó?! című könyvemből)

Fájó szerelem (Részlet az Egy modern kori válás története, avagy minden pasi disznó című könyvemből - Vallomások kötet)